سه شنبه ٢٩ اسفند ١٤٠٢
صفحه اصلی > معاونت آمار و اطلاعات > معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی > شرح وظایف دفتر 
شرح وظایف دفتر

 

وظایف دفتر آمار و اطلاعات و GIS

1-   سازماندهی ، اجرا، استخراج و نظارت بر سرشماری های عمومی و تخصصی مبتنی بر مفاد آخرین تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری  مصوب مجلس شورای اسلامی و آیین نامه های اجرایی مربوط و همکاری با مرکز امار ایران.

2-   سازماندهی ، اجرا ، استخراج و نظارت بر آمارگیری های نمونه ای مبتنی بر مفاد آخرین تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری کشوری  مصوب مجلس شورای اسلامی و آیین نامه های اجرایی مربوط و همکاری با مرکز امار ایران.

3-   سازماندهی آمار های ثبتی مربوط به سازمان های اداری استان در چارچوب نظام آمارهای ثبتی کشور

4-   نظارت بر انجام آمارگیری ها و سرشماری های مرکزآمار ایران که توسط دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی در حوزه استان انجام می گیرد.

5-   سازماندهی ، جمع آوری و استقرار نظام جامعه آمارهای ثبتی  استان و تهیه ، تدوین و انتشار آمار نامه استان در قالب چارچوب مبتنی بر قوانین و مقررات مجلس شورای اسلامی و مصوبات هیات وزیران و سازگار با تعاریف و مفاهیم استاندارد شده در مرکز آمار ایران.

6-   شناسایی ، طبقه بندی  و جمع آوری نیاز های آماری واحدهای استانی  دستگاه های اجرایی.

7-   تهیه و اجرای طرح های آماری مورد نیاز استان با هماهنگی ستاد وزارت کشور و مرکز آمار ایران در چارچوب مبتنی بر قوانین و مقررات مجلس شورای اسلامی و مصوبات هیات وزیران و نظام آماری کشور.

8-   ارزیابی و نظارت برطرح های آماری واحدهای استانی دستگاه های اجرایی .

9-   تهیه حساب های منطقه ای (استانی ) در قالب واحد مورد تایید مرکز آمار ایران.

10- پردازش و تجزیه و تحلیل داده های آماری استان و ارائه گزارشات تحلیل مورد نیاز جهت انتشار.

11-پیگیری اجرای مصوبات شورای عالی آمار.

12-هماهنگی در خصوص برگزاری دوره های آموزشی عمومی و تخصصی مفاهیم و نرم افزارهای آماری در سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی توسط واحد ذیربط در استانداری.

13-ارائه خدمات آماری مورد نیاز سازمان های ادرای و مراکز دانشگاهی ، تحقیقاتی و آموزشی و دیگر متقاضیان در سطح استان.

14-بهنگام سازی چارچوب های آماری مبتنی بر قوانین  و مقررات مجلس شورای اسلامی و مصوبات هیات وزیران و دستور العمل های مرکز آمار ایران.

15-انجام تحقیقات و بررسی های آماری جهت رفع نیارمندی های برنامه ریزی و طرح های اعتبار هزینه ای و تملک دارائی های سرمایه ای استان.

16-ایجاد سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS)  و پایگاه های اطلاعات آماری بر پایه اطلاعات مکانی و نقشه های تقسیماتی دفتر سیاسی و انتخابات.

17-تهیه ، اصلاح و بهنگام سازی نقشه ها و لایه های اطلاعاتی ؛ به استثناء نقشه های تقسیمات کشوری ؛ مورد نیاز استان.

18-ارائه خدمات به دفتر سیاسی  و انتخابات به منظور تهیه ، اصلاح و بهنگام سازی نقشه های شهری و روستایی برای طرح های آماری.

19-رقومی سازی برگ نقشها های شهری و روستایی و تهیه فایل های رقومی.

20-پیگیری به روزرسانی نقشه های تقسیمات سیاسی استان از دفتر سیاسی و انتخابات استانداری بر اساس آخرین مصوبه های هیات وزیران.

21-تهیه فهرست نقشه ها و پایگاه داده های مکانی موجود دراستان و ایجاد مرکز هماهنگی داده های مکانی در راستای ایجاد SDI استان و نظارت بر اجرای  پروژه های GIS  و  SDI  استان.

22-انجام وظایف دبیرخانه گروه کارشناسی کاربران سیستم های اطلاعات مکانی و هماهنگی و ارتباط با شورای ملی کابران سیستم های اطلاعات مکانی.

23-هماهنگی در خصوص اشاعه فرهنگ GIS  و  SDI  و اجرای دوره های آموزشی در سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی سیستم های اطلاعات مکانی در سطح استان.

هماهنگی در خصوص ایجاد و راه اندازی  پایگاه های داده مکانی استانی وشهری

معاونت آمارواطلاعات
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 2703
 بازدید امروز : 812
 کل بازدید : 2193150
 بازدیدکنندگان آنلاين : 61
 زمان بازدید : 0/2188

 

تمامي حقوق اين سايت متعلق به سازمان مديريت و برنامه ريزي استان اردبیل بوده و استفاده از  مطالب آن با ذكر منبع بلامانع است.