رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان اردبیل گفت: در سالجاری با اعتبارات پیشبینی شده چهار بانده شدن محورهای مواصلاتی اردبیل را پیگیری میکنیم.
به گزارش حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامهریزی استان اردبیل، داود شایقی با بیان اینکه با استان شدن اردبیل تلاش برای رفع عقبماندگیهای گذشته به ویژه در حوزه تامین زیرساختها شروع شده است، اضافه کرد: ما در هر سه حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری با عقبماندگیهای زیرساختی و توسعهای روبرو بودیم که در سالهای اخیر با اولویتبندی توسعه استان در هر سه حوزه مدنظر و ملاک عمل قرار گرفته است.
وی افزود: در بخش کشاورزی و در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین توسعه آبهای گرم و معدنی و رونق صنعت گردشگری برنامهریزیهای خوب و ثمربخشی انجام شده که ماحصل آن را در ایجاد جاذبههای گردشگری نظیر پل معلق شاهد هستیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان اردبیل اصلیترین زیرساخت را در بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری راههای مواصلاتی اعلام کرد و گفت: ما در شرایط کنونی تک پروژه چهاربانده اردبیل – مشگینشهر – اهر را به پروژههای متعدد چهاربانده نظیر اردبیل – سرچم، نمین – آستارا، گرمی – بیلهسوار، بیلهسوار – پارسآباد، پارسآباد – مشگینشهر، کلور – درام و ... تبدیل کردیم به طوری که در قانون بودجه سالانه این پروژهها از ردیف مطالعاتی و اجرایی برخوردار شدهاند.
شایقی از تکمیل چهاربانده اردبیل – مشگینشهر و اجرای سایر پروژههای چهاربانده استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با تلاش راه و شهرسازی جذب منابع و تامین اعتبار برای این پروژه ها به جد دنبال میشود.
وی در مورد راه آهن اردبیل – میانه نیز اظهار کرد: این پروژه زیربنایی که از سال 80 شروع شده روند کندی داشته اما در دو سال اخیر با پیگیری استاندار اردبیل و جذب 750 میلیارد تومان فاینانس داخلی پروژه با سرعت بیشتر در حال اجراست.
رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان اردبیل از نصب روزشمار برای این پروژه و هدفگذاری تکمیل آن تا سال 99 خبر داد و تصریح کرد: البته اتصال راه آهن اردبیل – میانه به پارسآباد و خط ترانزیت بینالمللی آسیای میانه هدفگذاری اصلی و نهایی است.